Kapcsolat

AXA Trend Kft.

1146 Budapest, Thököly út 44.

Telefon/Fax: +36/1/220-3671

Mobil: +36/70/341-8009

E-mail: axatrend@gmail.com

Megosztás

Közös Képviselet

A közös képviselet szakmai követelményei:


A tevékenység gyakorlása során előforduló legfontosabb feladatcsoportok, feladatok és az azokhoz közvetlenül kapcsolódó közös képviseleti követelmények:

Társasház-kezelési költségvetés és beszámoló készítése!

A közös képviselet feladata:

  • az épület, a közös tulajdonú területek, helyiségek jellemzőit meghatározni (településen belüli elhelyezkedés, műszaki állapot),
  • a társasház működési bevételeit és kiadásait számba venni, meghatározni,
  • az éves költségvetési javaslatot és az előző évi beszámolót elkészíteni,
  • a működés javítását szolgáló, illetőleg a felújításra vonatkozó javaslatokat kidolgozni.

 

Az épületfenntartás feladatának elvégzése!

A közös képviselet feladata:

  • üzemeltetési feladatokat folyamatosan ellátni,
  • karbantartási munkákat számba venni, bonyolítani,
  • a tulajdonostársak döntése szerinti felújításokat bonyolítani,
  • szerződéseket megkötni (alvállalkozói, szolgáltatói, munkáltatói),
    szolgáltatók (közüzemi, kommunális stb.) tevékenységét ellenőrizni,
  • a tulajdonosokat, bérlőket, használókat tájékoztatni, jogos igényeiket kielégíteni, igényeket felmérni, a közgyűlés megtartását kezdeményezni,
  • alkalmazottak felvételével, munkáltatói jogok érvényesítésével kapcsolatos feladatokat elvégezni,
  • pénzintézetekkel (bankok, adóhatóságok, társadalombiztosítás) kapcsolatot tartani,
  • költségeket tervezni, elszámolni.

 

A társasház-gazdálkodás feladatának elvégzése!

A közös képviselet feladata:

  • hasznosítási javaslatokat tenni:
    • az épület jellemzői és műszaki adottságai alapján a közös területek, helyiségek, lakások
    • hasznosítási javaslatainak kialakítása,
    • a hasznosítási javaslatok pénzügyi elemzése, terv készítése
  • közös tulajdonú épületrészeket (helyiség, lakás) bérbe adni:
    • kereslet-kínálat áttekintése,
    • megbízó(k) tájékoztatása,
    • partnerek felkutatása,
    • kapcsolattartás (hatóságokkal, érdekképviseletekkel),
    • szerződés előkészítése,
    • bérek mértékének megállapítása,
    • fizetési feltételek, bérbeszámítási lehetőségek,
    • számlázás.


A tulajdonosok, bérlők, használók irányában a kapcsolatteremtéshez és annak folyamatos fenntartásához nélkülözhetetlen kommunikációs feladatok elvégzése, a munkavállalókkal, a vállalkozókkal való  kapcsolatteremtés.

 

A közös képviselet feladata:

  • a társasházhoz kapcsolódó műszaki alapfogalmakat,
  • a lakóépületek szerkezeteit és azok ismétlődő hibajelenségeit,
  • a garancia, a szavatosság, a kötelező alkalmassági idő érvényesítésének lehetőségeit,
  • az építésügyi előírásokat,
  • a társasházra vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket, ezek összefüggéseit,
  • a feladatköre ellátásához szükséges - a társasháztulajdonnal, a bérlettel, az adózással, a munkajoggal, a társadalombiztosítással, valamint a felújítások támogatásával összefüggő - előírásokat,
  • az alapvető pénzügyi, számviteli, könyvvezetési, valamint társadalombiztosítási és adózási szabályokat,
  • a társasházak üzemeltetésének, karbantartásának, felújításának rendszerét, a tevékenység költségvonzatát,
  • a lakóépületek közüzemi ellátásának (villany-, gáz-, víz-, csatornaszolgáltatás), továbbá a távfűtés, a központi fűtés és melegvíz-ellátás gazdasági rendszerét,
  • a társasházkezelés folyamatos ellátásához szükséges nyilvántartásokat,
  • az épületfenntartáshoz kapcsolódó információgyűjtés és információkiértékelés formáit,
  • a közös tulajdonú helyiségek, lakások (házfelügyelői, gondnoki lakás) bérének, vételárának alakulását, az épület közös területei hasznosításának lehetőségeit,
  • az építőipari munkák versenyeztetésére, a munkák elvégzésére vonatkozó megbízás rendszerét, szabályait meghatározni és alkalmazni.

 

Műszaki, gazdasági és gyakorlati-technikai ismeretek alkalmazása.

A közös képviselet feladata:

  • alkalmazni a tevékenységéhez kapcsolódó műszaki és gazdasági ismereteket:műszaki ismeretek (háttérismeretek az épületek és a szerkezetek diagnosztizálási, felújítási, karbantartási munkákról),
    • építésügyi szabályok (építésügyi törvény, OTÉK, engedélyezési eljárások stb.), 
    • alapvető pénzügyi és számviteli ismeretek (bankszámla nyitása és kezelése, számlák kiállítása és a benyújtott számlák ellenőrzése, könyvvezetés, nyilvántartás stb.), 
    • hitel- és támogatási rendszer a társasházak felújításához, korszerűsítéséhez (központi, helyi támogatások, hitelezési rendszerek), 
    • társadalombiztosítási és adózási ismeretek (a munkáltatói feladatokkal, az árubeszerzéssel, a munkák, szolgáltatások megrendelésével, elvégzésével, a közös tulajdonú épületrészek hasznosításával kapcsolatban)
  • alkalmazni a tevékenységéhez kapcsolódó gyakorlati-technikai ismereteket:
    • a megbízási szerződéshez szükséges ajánlattétel követelményei, 
    • a társasházról történő tájékozódás lehetőségeit, az épület fekvését meghatározó környezet és a település jellemzőinek számbavétele, 
    • a társasház működésére vonatkozó éves költségvetés és az előző évi beszámoló elkészítésének tartalmi követelménye és módszere, 
    • a tevékenység végzéséhez kapcsolódó szerződések formái, az építésügyi, a földhivatali eljárások rendje, 
    • a pénzügyi konstrukciók, a fizetési feltételek megállapítása, a számlázás rendje, 
    • az ingatlan jellemzői, az épület felszereltsége megállapításának módja, 
    • az épületüzemeltetési, karbantartási, felújítási munkái tervezésének és a megvalósításának gyakorlata, 
    • a kapcsolattartás formái és módja a közüzemi szolgáltatókkal, 
    • a kapcsolattartás lehetőségei és követelményei a pénzintézetekkel, 
    • a szakhatóságokkal, adóhatóságokkal és társadalombiztosítással, 
    • a megbízókkal és a bérlőkkel történő kapcsolattartás és elszámolás módja, 
    • a vállalkozókkal, alvállalkozókkal, szolgáltatókkal történő kapcsolattartás és az elszámolás módja, 
    • a megfelelő viselkedésnormák alkalmazása a tulajdonosokkal, bérlőkkel, alvállalkozókkal, üzletfelekkel, hatóságokkal való kapcsolattartásban, 
    • a megbízási szerződés elkészítése (a társasházkezelés ellátására vonatkozó ajánlat elkészítése, az elfogadott ajánlat alapján a megbízási szerződés megkötése),
  • előkészíteni a szerződés szerinti munkákat:
    • az ingatlan jellemzőinek, az épület adatainak, műszaki paramétereinek, közművesítettségének, felszereltségének ismerete, illetve megállapítása, nyilvántartásba vétele, 
    • a tulajdonosok, bérlők, használók nyilvántartásba vétele, az elvégzendő munkákra vonatkozó összehasonlító információk beszerzése, értékelése, 
  • teljesíteni a szerződéses feladatokat, ellátni a fenntartási tevékenységet: 
    • a társasház működtetése, 
    • szerződéskötések, 
    • alvállalkozók foglalkoztatása, 
    • kapcsolattartás tulajdonosokkal, bérlőkkel, használókkal, 
    • alkalmazottak foglalkoztatása, 
    • pénzügyi feladatok (bevételek-kiadások) intézése, 
    • számlázás, költség- és árérvényesítés, 
    • adózással, társadalombiztosítással kapcsolatos tevékenység, 
    • banki kapcsolatok intézése, 
  • kidolgozni a társasház gazdálkodásával kapcsolatos javaslatokat: 
    • működési költségek számbavétele, 
    • bérlemények és bérleti feltételek számbavétele, elemzése, 
    • hasznosítási javaslat készítése, 
    • megtérülési számítások elvégzése és értékelése, 
  • kapcsolatot tartani: 
    • hatóságokkal és érdekképviseletekkel, 
    • megbízó folyamatos tájékoztatása. 
  • Az etikai normák betartása, kommunikáció

 

A közös képviselet feladata:

  • megalapozott szakmai véleményt adni a megbízás teljesítéséhez szükséges feltételekről,
  • a tulajdonostársak érdekeinek figyelembevételével ellátni a feladatát,
  • folyamatosan tájékoztatni a társasház-közösséget,
  • a megfelelő viselkedésnormákat alkalmazni a tulajdonosokkal, haszonélvezőkkel, a bérlőkkel, használókkal, a vállalkozókkal, alvállalkozókkal, szolgáltatókkal, munkavállalókkal, alkalmazottakkal, a hatóságokkal, pénzintézetekkel, az ingatlan-szakma képviselőivel,
  • alkalmazni a kapcsolattartás módjait,
  • kommunikációs ismereteket alkalmazni,
  • vezetési-szervezési ismereteket alkalmazni,
  • eljárni az európai ingatlanszakma etikai követelményei szerint.
  • alkalmazni a tevékenységéhez kapcsolódó jogi ismereteket:
    • polgári jogi ismeretek (a tulajdon fogalma, formái, a tulajdonjog tartalma, az ingatlan tulajdonjoga, az épület és a föld kapcsolata, a jelzálogjog, a kártérítés általános szabályai, a szerződések általános szabályai, a megbízási, vállalkozási, bérleti, adásvételi, közüzemi szerződések stb.), 
    • társasházzal kapcsolatos jogi ismeretek (a társasháztulajdon keletkezése, az alapító okirat tartalma, a közös képviselő jogai és kötelezettségei, a közgyűlés összehívása, megtartásának rendje, a tulajdonostársak belső jogviszonya, a közös költségek viselésének szabályai, az egyhangú döntést igénylő kérdések, az átalakulás és a fenntartás új követelményrendszere), 
    • a lakások és helyiségek bérletéről szóló törvény rendelkezéseinek ismerete, az önkormányzati és az állami tulajdonú lakások, helyiségek elidegenítésének főbb szabályai, 
    • az ingatlan-nyilvántartás részei, a tulajdoni lap részei és tartalma, 
    • az államigazgatási eljárás alapvető szabályai (általános szabályok, földhivatali eljárás, birtokvédelem, jogorvoslati rendszer), 
    • a társasházkezeléshez kapcsolódó adó- és illetékjogi ismeretek, 
    • építésügyi jogszabályok (építésügyi törvény, OTÉK, engedélyezési eljárások stb.).